Vi vill att du så snabbt och smidigt som möjligt ska få information om eventuella driftavbrott som du berörs av. Därför erbjuder vi SMS-avisering!
Är du kund hos oss och står på avtalet? Då kontrollerar du att ditt mobilnummer finns registrerat hos oss genom att logga in på Mina sidor. Finns det registrerat så kommer du få SMS om driftstörningar som berör din fastighet.
Om du inte står på avtalet, eller om du bor i flerfamiljshus så registrerar du ditt nummer via registreringsmodulen. Detsamma gäller om du vill ha driftinfo för ytterligare en adress, till exempel en sommarstuga.
Du loggar in på Mina sidor med Bank-ID eller med ditt kundnummer och lösenord och kontrollerar att vi har ditt nummer.
Registrera dig enkelt för att få SMS, trots att du inte står på avtalet.
Vid planerade och oplanerade avbrott på våra tjänster skickas ett SMS ut till samtliga registrerade mobilnummer som finns på de adresser som berörs av driftstörningen. SMS-tjänsten fungerar som ett komplement till den avbrottsinformation vi har på vår webbplats.
När du har angett ett fungerande mobilnummer får du driftinfo om störningar som rör adressen direkt i mobilen.
Våra SMS skickas från HEMAB, därför står det alltså inte ett telefonnummer utan det står HEMAB som avsändare av SMS:et.
Om du vill avanmäla ett eller flera mobilabonnemang från SMS-tjänsten så gör du även det i registreringsmodulen, oavsett om du är kund hos oss eller har registrerat dig via modulen. Då får du inga SMS-aviseringar från oss om driftstörningar på de borttagna adresserna.
Obs! Ta inte bort ditt nummer i Mina sidor! Vi behöver ha kvar dina kontaktuppgifter om vi skulle behöva nå dig i någon fråga gällande ditt avtal. Använd istället fomuläret för att avsäga dig SMS-utskick vid driftstörningar.