Här har vi samlat några vanliga frågor och svar gällande vår app. Skulle du inte hitta svaret på din fråga här är du välkommen att kontakta vår Kundservice.
För att kunna logga in i appen behöver du vara den som står som ägare på avtalet. Om du inte gör det ber du den som står som ägare att bjuda in dig via appen under Min profil/Familjedelning.
Om appen stänger ner när du försöker logga in kan du testa att:
Ja och nej. När du loggar in första gången kommer du se att det finns något som heter Mina favoriter. Genom att trycka på plusset intill kan du här välja vilka funktioner du vill se direkt när du startar appen. Till exempel:
Andra saker är fasta, som till exempel Genvägar och Nyheter. Dessa går inte att välja bort.
Första gången du går in i appen syns ett plus som länkar till favoritväljaren. Där går du in och väljer vad du vill ska synas som favoriter.
När du har lagt till favoriter hittas samma vy via “editera-ikonen” till höger om rubriken “Mina favoriter”.
Nej, genvägarna leder vidare till olika delar av vår webb alternativt till Mina sidor på webben. Dessa går inte att ändra på.
Om du har flera adresser - kontrollera att du tittar på den anläggning som har produktion.
Om du har ett nytt avtal kan det dröja ett tag innan information visas.
Nej vi gör inga andra beräkningar än att summera produktionen och att räkna ut ett värde av den sålda produkten.
Kostnaden har inte fakturerats ännu och syns därför inte i appen. Kostnaden är ungefär densamma från månad till månad, så titta på föregående månad för att få en uppfattning om kostnaden.
Den fördelning du ser under rubriken "Vad förbrukar mest?" är en uppskattad fördelning av förbrukning. Denna uppskattning är baserad på en schablon framtagen av elexperter samt med hjälp av data från Energimyndigheten. Detta är alltså inte en faktisk fördelning av din förbrukning utan syftar bara till att ge en bild av vad som förbrukar mest i ett genomsnittligt hem.
När du har laddat ner appen loggar du in med hjälp av Bank-ID.
Om du har flera fastigheter kan du växla mellan dessa uppe i högerhörnet av startsidan i appen. De uppgifter som visas är det som gäller för den fastighet du har valt att visa.
I appen kan du se om du har en faktura obetald. Genom att klicka på den obetalda fakturan och välja Visa faktura, slussas du vidare till Billogram där du kan betala din faktura och se specifikationer för den.
Det finns en genväg på startsidan som tar dig direkt till vår sida med driftinformation.
Än så länge finns det inte en funktion som påminner dig om att ditt kärl ska tömmas, men du kan välja att se din nästa tömningsdag på startsidan i appen. Vi jobbar vidare med appen och hoppas kunna erbjuda denna funktion i framtiden.
Jajamensan, du hittar våra nyheter på startsidan i appen och kan enkelt klicka dig in och läsa dem.
Vi har en Chatbot i appen som kan svara på de vanligaste frågorna. Skulle du inte hitta ditt svar här är du välkommen att kontakta Kundservice.
Från appen går du in på Min profil - App info och klickar på Ta bort appkonto.
Om du redan raderat appen men glömt att radera ditt appkonto kan du maila oss på info@hemab.se så hjälper vi dig radera ditt appkonto.
Om du vill ladda hem appen igen vid annat tillfälle så behöver du inte radera appkontot. Låt det då bara ligga kvar. Vi gör inget med ditt appkonto, det behövs bara för att komma in i appen.
Allt du kan tänkas behöva veta - samlat på ett ställe.
Få mer koll på alla fiffiga delar av appen.